get pregnant

الاثنين، 27 يوليو 2015

بقيت ماما..احساس ميتوصفش


اما يبقى عندك ولاد هتعرفى اهلك بيحبوكى اد ايه
جملة كانت بتتقالى كتير ومكنتش بافهمها..مفهمتهاش وحسيت بيها غير لما ربنا رزقنا بجنى.... اول فرحتنا
احساس ميتوصفش اما تشوف حتة منك قصادك..
كنت مستنياها اوى قبل ما احمل فيها..و طول شهور الحمل باستعجل الزمن يجري علشان اشوفها بعينى
كنت باستنى ميعاد الدكتورة من الشهر للشهر علشان اشوفها فى السونار لحظات قليلة
كنت حاسة انى باحبها اوى من قبل ما اشوفها
بس لحظة ما شفتها بعيني ولمستها ساعتها بس حسيت ايه هوحب الام لاولادها
احساس ربنا بيحطه جوا القلب..مالوش وصف ولا ليه سبب..
سبحان الله بالرغم من ان الاطفال مسئولية صعبة بس بنموت فيهم و منتخيلش حياتنا من غيرهم
طول الوقت نفسى انيمها..و لوطولت فى النوم بابقى هاتجنن عايزاها تصحى علشان اشوفها بتلعب قصادى..
ضحكتها ليا بتهون كل التعب الى باشوفه معاها..
زى ما ربنا سبحانه و تعالى قال المال و البنون زينة الحياة الدنيا
فعلا ولادنا هما الى بيزينوا حياتنا و بيدوها طعم واحساس عمرنا ما كنا هنحسه من غيرهم
بيخلوا لحياتنا معنى و هدف..
كائن صغيرضعيف بقيت مسئولة عنه فى كل حاجة..جاى الدنيا حاسس انه غريب و ميعرفش حد غيرى..
انا مصدر الامان الوحيد بالنسبة ليه..ومينفعش اخذله لان انا كل الدنيا بالنسبة ليه..
ربنا يحفظك ليا يا جنى..و يقدرنى انى اكون اد المسئولية و اكون ام كويسة ليكى..

نورا نبيل

زوجة وأم وصيدلانية مهتمه بالتربيةوالتعليم بنظام منتسوري .. ، ، ،

السابق
هذ أخر موضوع

1 التعليقات :

passenger petrova 29 يوليو 2020 في 8:34 م

رائع احساس الامومة